Tuesday, September 30, 2008

I believe in Angels


Min största&första kärlek e ju Håkan & sedan hans nya album i våras e ja kääääär igen- 4-ever and ever in LOVE!
Denna sång om hans tjej e bara så vacker;

Jag är kär i en ängel
Hon ser rakt igenom mig
och det verkar som solen aldrig når 
längre än dit min Natalie går

Ja minns när jag såg han som ett okänt popsnöre på Luuk med ett H i tejp på hans svarta polo. Jag  köpte singeln Känn ingen sorg för mig Göteborg & spela bokstavligen sönder den. Morgonen skivan släpptes hade jag den i min walkman & oj vad ja lyssna lyssna lyssna. Kände, tänkte, drömde. Jag hade med mig Ramlar på musiken en gång i 8an & alla tyckte det lät illa  men jag fortsatte lyssna & Håkan blev hela Sveriges älskling. Han var överallt & jag har 2-3 dagböcker som handlar om honom. Intervjuer, tidningsurklipp, bilder, texter - ALLT. Jag har videoband som ja sett over and over again. Jag banda från P3 som ja lyssnade på over and over again. Så en dag på P3Ketchup (som ja såklart troget lyssnade på varje lördag) kunde man vinna en lunch me Håkan i Sthlm precis innan Rockbjörnen. En sekkund senare satt jag vid datan & fyllde i nåt tävlingsformulär & några veckor sedan när jag hade glömt detta ringde Henric Olsson från P3 på direktsädning & sa att jag VANN!!!!!! JAG VANN!!!!!!!
Stina & jag tog ledigt från skolan & åt Pyttipanna med Håkan & Timo & prata om pojkar, Broder Daniel, kärlek. 
Han var så himla fin.
Men ja insåg att vi levde i olika världar & någon slags dröm krossades där vid den lunchen & jag lyssnade inte på skivan på länge. 

Han är dock fortfarande min stora kärlek!
Ingen & ingenting har påverkat mig så starkt. 
Där satt ja med manchesterbrallor & randig tröja & tovigt hår på mitt flickrum i Malmslätt med rökelse & 500 ljus & drömde!
Jag e uppriktigt ledsen att ja inte såg han live i somras, ja & min syster skulle gå... Men sommaren snurra fort när vi bara snöade bort.

Känns som många liv sedan. 
I guess it is...

Nu ska ja på massa ärenden, shoppa lite fint, fika me Kristina en ny vän från min skola..
Tjingeling!

No comments: