Monday, November 24, 2008

Smögen havsbad

Frida & utsikt från restaurangen. I love havet!


Smögen Havsbad


Morfar & Frida på middag


Vackra mamma & söta mormor äter frukost.


SMÖGEN HAVSBAD var fantastiskt mysigt!
Har njutit av att umgås me mina föräldrar & min släkt. 
Helgen kändes så himla lång & så värd. 
Ja sprang & köpte julmust som ja drack på bussen när ja kom till Göteborg & mötte mormor & morfar. 
Sedan samlades hela lsäkten ute vid havet, det var iskallt & så frisk luft. Utsökt mat & vin & bubbelbad.
Lördag var frukostbuffé, massage, yoga, core, långpromenad på Smögenbryggan som tillskillnad från sommaren var total tyst, fiskgryta till lunch & 3-rättersmiddag återigen.
Söndag var hemfärd. Kaffe i gamla Rörstrand koppar framför öppen spis på Butiken på Landet. Laxcheesecake, laxrulle, laxpudding på Laxbutiken som bara hade hur mycke lax som helst. Shoppign i Göteborg, fiak på Systrarna Olsson me glögg, pepparkakor & lussekatt.
Sedan sa vi hej då & de e så himla sorgligt!
Varför kan inte alla ja älskar bo hos mig här?
Ja älskar mitt liv här & så mycke här men hatar att bo så långt ifrån så många. 

Ja e så tacksam för mysigaste helgen & att jag är född & uppvuxen i ett så fint land som Sverige!
Glad att ja inte bor året runt på Smögen då det var så himla tyst & mörkt. 
Dock är västkusten typ de ja tycker mest om i hela världen!

1 comment:

Anonymous said...

va synd att du inte ringde så jag kunde hejat på dig!