Friday, September 18, 2009

fri som en fågel

lisa, jag & Johannas bästa kompis Lina
Johanna & Emma

bland det bästa jag vet är människor som tar för sig av livet och utmanar sig själva & är beresta, eftertänksama. människor som reflekterar & känner efter & har positiva inställningar till sitt egna liv & sina egna beslut.

att våga göra sådant som inte förväntas utav en, våga lyssna på sin egna röst & magkänsla, hitta sina passioner & mål.

det är inte alltid lätt &idag känns det också som något som förväntas utav oss istället för att drivas av en lust. livet är verkligen inte enkelt eller helt harmoniskt men det är fullt med möjligheter för många & världen är öppen.
jag tycker det är så härligt att folk reser så mycket, bor på olika ställen & lär sig av nya erfarenheter, nya kulturer & livsstilar & blir i slutändan sötrre som människor.
jag följer dagligen mina älskade sysslingar & kusins äventyr på andra sidan jorden.
jag är stolt över dem & så intresserad av hur de har det!
Johanna som är min kusin som jag växt upp med hela sommrarna på västkusten samt gjort massa resor med & upplevt mssa med är så otroligt handlingskraftig, smart, positiv & arbetssam. hon har alltid varit duktig iskolan något man verkligen ska vara stolt över, började tidigt jobba & har både på egen hand & tillsammans med sin kille rest över nästa hela jorden- & hon är bara 24!
Johanna du är så otroligt tuff!!
Nu gör hon praktik på ett barnhem i Indien & sedan ska hon vara borta i ett halvår med Erik de ska resa till otroligt många ställen samt studera i Australien.
Hennes blogg följer jag givetvis: http://johannaocherik.blogspot.com/
Sedan har vi LISA & EMMA,mina kära sysslingar som jag väst upp med snarare som kusiner! Vi har setts varje sommar på västkusten där de är födda & uppvuxna i världens idyll med sommarhus med havstomt, hästhagar med massa egna hästar & mormor på gården.
Jag älskade när jag kom hem till de när jag var liten för de var så pyssliga & hade inrett sina flickrum så fint.
Lisa beökte mig i Geneve & vi reste runt & hade det härligt. Sedan har hon varit hos mig i London hela 2 ggr vilket gör mig himla glad & tillsammans med Emma kom hon i julas.
De har rest & studerat en hel sedan de tog studenten & nu läser Lisa juridik i Uppsala & Emma ekonomi i Lund.
Denna höst är de dock mycket längre bort.
Emma läser ett halvår i Hongkong och henns äventyr följer jag här: http://www.emmastaxang.blogspot.com/.
Lisa bor ett helt år i staterna, närmare bestämt NY state och staden Rochester och henns nya vardag följer jag också med spänning.
(Den är tyvärr inte öppen för allmän beskådan...)
Allt för mig, ha en härlig helg//ia

2 comments:

Lisa said...

IA! Du är för gullig som skriver så fint om oss alla tre! TACK det värmde min morgon. Har haft en intensiv, rolig men upprivande helg - skall uppdatera snarast men först skolarbete att ta hand om. Tack bästa du för uppmuntran, behövde det i denna stund! Och vi tycker att du är precis lika häftig och grym (av typ samma anledningar =) som tvärtom. Snart är du frisk och snart börjar livet igen =) KRAM FIN-IA

Emma Staxäng said...

Hoohhoho, inne och småsurfar på Ias söta blogg när jag egentligen måste plugga. Vad händer då?! Jo, man får en hel dos av fina ord av sin underbara syssling! Tack söta Ia, och håller med syrran, spegel tillbaka! Du är precis lika grym och häftig, det är därför jag/vi tycker så mycket om dig! Kom just hem ifrån en helg i Beijing, mycket spännande! Bloggen uppdateras snart. Ta hand om dig söta! PUSS!