Monday, October 19, 2009

here we go again


oooooo vilken tröttttt dag.
kära nån! men nu är ja hemma & hoppat i morgonrock & sockor & udner mitt stora duntäcke & ska chilla framför lite serier & läsa.
heldag i skolan efter några timmars sömn men jag tycker skolan är så roligt & intressant & trevligt nuförtiden.

igår var det alltså sunday roast lunch med lite winewinewine här på Priory Park Road.
jag impade alla genom att laga till (tillsammans med charlotte) en rostade grönsaker plåt med färska primörer från Farmers Mrkt. 
morötter, palsternacka, lök, rödbetor, sötpotatis, chamapinjoner, fänkål, loooots of garlic & rosemary. ( vi har ett stort rosmarin träd i trädgården! )
till detta serverades väldigt yammi kyckling & en fetaoströra á la Carl.

efter det dansa vi bort till Paradise där det dansades & minglades.
sedan deeptalk till sena timmen...

nu är det måndag & det känns jättekul också. 
soft vecka framför mig med lagom mkt planer!

hej då!
//ia


1 comment:

Lisa said...

Iafia! Tänkte såklart på dig när jag 1 köpte dem 2 lade upp bilden =) Kolla in http://www.minnetonka-by-mail.com/. Mina kostade $45 = ingenting och de är supermjuka och sköna att ha på sig! Med frakt kostade de $52, om de inte skeppar till england kan jag lätt beställa till dig och a) skicka b) ta med hem till jul och skicka. Kolla här för de som jag köpte: http://www.minnetonka-by-mail.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=304 De bruna och svarta är också fina!!! blir så glad av din blogg och att du verkar må så himla bra! PUSSAR