Sunday, October 11, 2009

sunday sunday




här kunde man köpa färsk äpplejuice i en hink av en söt bonde!

idag har varit ännu en fantastiskt skön höstdag!
igår hade vi crazy fun!
började med champagne på THE COLLECTION i South Ken.
vi dansade i sofforna & kindpussade Abercrombie&Fitch modeller.
sedan dansade vi mer på Boujis!
det blev inte så sen taxi hem där jag upptäckte jag tagit fel jacka & plötsligt börjar en mobil ringa i fickan! klantiga Ia...
Vi fick ju på såsätt iaf reda på vem jackan tillhörade & idag bytte vi tillbaka. slutet gott...
när ja skulle betala taxin insåg jag också att mitt bankkort var borta :S bara att ringa & spärra - SUCK!
tur att Charlotte kan låna mig pengar hela tiden ;)
väl hemma började vi härja med Carl & gjorde västa midadgen med köttbullar i tomatsås med mozzarella & gå igenom kvällens bravader..hehe.

idag har vi haft en mysig söndag & vi har hunnit med massa.
bakom våra hus ligger en skola där det varje söndag kommer lokala bönder & säljer allt från äpplejuice och hallon till bacon & korvar. tårtor, ostar, paella & lammburgare kan man också avnjuta.
locals kommer med sina korgar & handlar till söndagmiddagen & det är sådan pittoresk otrolig stämning. känns som man lever i en film (vilket jag alltdi strävat till att göra..)
vi shoppade rödbetor, en marrokansk spenat -rulle, majskolvar & lite annat smått & gott.
på e.m bar det av till Kensington High st. för att byta jacka. vi promenerade det & fikade på WHOLEFOODS som är amazing med all sin goda mat!
shoppade lite ost & åkte hem där jag bjöd hela huset på scones & tea. ska återinföra den gamla traditionen om engelsk tea-time varje söndag. just nu bor carl, andeers, charlotte & jag här ( som valigt) & även familjens vänner Katey & Mark som är operasångare & vädligt färgstarka intressant mskor & vi alla åt & skrattade & myste med tända ljus & hösten känns så varm!




No comments: