Sunday, November 22, 2009





avslutar kvällen med en lång springtur i iskalla novemberkvällen.
brrr.
men fort blir jag varm.
och sedan kommer endorfinerna.
då kan jag springa hur långt som helst.

två varv runt parken & sedan är det klart för idag, för ikväll.
jag vill inte slita ut mina knän.
jag promenerar hem sista biten för att hämta andan.
tänker aldrig så klart som nu.
tankarna går på högvarv. 
lyckan & inspirationen.
framtiden?
nu drömmer jag om NYC & Manhattan.
livet är till för att levas & jag ska leva det.

tittar in i de ombonade hemmen där det lyser varmt.
ute är det så kallt.

en varm dusch, en varm morgonrock.
en kopp chai-tea.
mitt favorit den här tiden på året.

sätter på kent.
länge sen.
en annan tid var detta en del av mitt liv.
inte nu.
det var ett annat liv.

läser igenom sista finance-uppgifterna & gör några kalkyler.
jag är inte satt på jorden för att göra detta.

kommer sova gott inatt.
idag dracks den första glöggen på julmarknaden i svenska kyrkan.
vi var många som möttes upp.
avnjöt lussekatter & köttbullemackor.

nu börjar julen.

1 comment:

Hannah Shanghai said...

Vad fint du skriver ia! Jätte härligt att läsa. Kram