Monday, November 30, 2009

jag har ju haft en hel del tråkigt strul i skolan sedan jag började denna hösten & det var verkligen bidragit med negativ energi & onödig stress.

idag var första dagen på en ny era, min course director Paul som vi alla prisat högt fanns inte längre hos oss. han resigned några veckor sedan pga hur managementet på min skola hanterat personal, elever med lack of respect & resources.
vi har alla varit nervösa för hur framtiden ska se ut & om man ens vill slutföra sina studier på skolan.

idag levererades en föreläsning & seminarie  av Collete Dunkley.
hon var så fantastiskt inspirerande & duktig. 
en superwoman!
riktig förebild & jag fick sådant hopp om framtiden & älskar att jag är på väg in i en otroligt rolig & intressant industri.
hon uttryckte  att hon har världens roligaste jobb.
hon har bla. varit head of communication för General Motors & Vodafone.
nu har hon startat sin egna byrå xandycommunications.
hon nämnde dessutom att hon har 5 barn!
impressive!

jag blir så imponerad & inspirerad av starka, duktiga, framgångsrika kvinnor & idag fick jag en rejäl dos av detta & det var välbehövligt. 
nu känns det som saker & ting händer av en orsak & det kommer leda till förbättringar.

imorgon gäller det, två presentationer.
nu behöver jag en ordentlig natts sömn.
svårt att somna i mitt rum som är så otroligt stökigt att jag knappt ser golvet :(

No comments: