Tuesday, November 17, 2009

på söndag ska vi på julmarknad i svenska kyrkan, åååh!
de gör om hela kyrkorummet till ett stort julcafé.
på söndag kommer alltså min jul 2009 att invigas.

idag; har varit en långdag & jag har precis avslutat min pluggdag.
imorgon; är det jobb som gäller, sedan ska ja hämta ut ett paket på posten hihihi.

inte så mkt att säga....
har varit en ganska dålig tråkig tisdag, så som november- tisdagar kan vara.
konstiga diskussioner där kulturkrockar visar sig tydliga, spana på blonda islänningar eller mörka greker, kvinnopepp till förtryckt vietnames (fick oss skandinaviska tjejer att inse en hel del om hur vi uppfostrats och formats som självständiga, starka kvinnor),ett antal latte-pauser i skolcafeterian, stressklump i magen om saker man BORDE veta mer om, konsumera mer av, läsa mer av, analysera mer, finance-grupparbete, skittles sour för att få sockernivån stiga från nivår med gatan, släppan på tunga böcker upp & ner, ner & upp för 1000 trappor, äta en balsamvinägerdränkt sallad, få en ryggsäck i huvet och syrebrist på tuben, prata om hur amerika förstör världen, intressant disskution om konsumtion av luxury goods, invigt mina nya amerikanska-flaggan-converse.....

en dag jag säkert snart kommer glömma att den ens existerade.
en sådan typ av dag som jag inte gillar så mkt.

1 comment:

Saris said...

Åh jag har också haft en tråkig dag som man snart kommer glömma, så då är vi två.. Dock hade jag kul med killarna på jobbet som vanligt, bra med små solstrålar:) Puss