Sunday, February 28, 2010

GAIL'S






i veckan öppnade i Queens Park ett super fint café/bageri.
Gail's.
jag har inte tagit ngt kort utanför men det ska göras för det är adorable & underbart att walk passed varje dag.
vackra bakelser, färskt bröd, nyttiga sallader, fina koppar.

häromdagen skrev jag att jag önskade att få sitta med vänner på långfika i helgen.
precis så blev det igår.
jag & min flatmates spenderade härliga lördagstimmar på Gail's.
premiärbesöket men icke det sista var så säker!
det dracks utsökta starka cappuccinos & delades på "passionfruit maringue -tarte" som var så fin att jag inte kunde motstå den just därför.
inredningen är tipptopp fint & ljust med supersnygga lampor.

precis som man vill spendera en februari-lördag.

också blev det ett besök hos frissan på f.m. 

när det blev kväll gick vi hem & fixade lördagsfint.
vit duk på bordet, tända ljus, ratta in bra musik, skåla,  Anders klassiker:tigerräks-wok, vin, vänner över.
ett besök på Westbury blev istället The good ship som inte är världens bästa ställe men vi hade varann så det klart vi hade kul!
många timmar senare slocknade mina ögon & så var den lördagen över. 

No comments: