Monday, September 06, 2010

enseptembersöndag


Igår vaknade jag med lite huvudvärk, såg solen skina in genom gardinen & kände att jag bara måste uuuuuuut. Ensam. Så jag gick & gick & gick. Genom Kensal Rise, Portobello Rd, Notting Hill Gate, in i Hyde Park där jag satte mig udner ett vackert träd & åt lite lunch & titta på en liten sjö med massa svanar & alla kärlekspar. Sedan strosade jag runt i den stora parken, gick på Serpentine Gallery och tittade på konst, satt på en bänk i solen & läste. La mig i solen & slumrade innan jag lyssnade lite i Speakers Corner, gick ut i Marble Arch & sedan längs Edgware Rd, genom Warwick Avenue & Maida Vale hem.

När jag kom hem var jag så trött i fötterna, tände ljus i mitt rum & la mig udner en filt & myste lite med mina sambosar. Det var en fantastiskt fin Septermber dag. Ibland kan jag njuta så oerhört av att bara höra mina egna tankar, slippa prata & höra min röst, tänka & bara umgås med mig själv. Det händer så otroligt sällan nuförtiden.

Jag kände också så stark kärlek för denna stad som är så oooootrolig. Här finns allt & händer allt! Alla mskor är galna & udda & egna.

Idag har jag en lista med pill, ikväll middag för Rina som fyller 25!

No comments: