Tuesday, September 29, 2009

baka kaka

Min Course Director i London är världens gulligaste ibland.
Vi börjar denna vecka med lite olika happenings som jag tyvärr missar eftersom jag åker t London på söndag.
Fick maill förra veckan där han skrev:

"I'll try and bake some of my new speciality cakes (Strawberry Cream Cup Cakes made using courgettes, and Orange & Rosemary Drizzle Cake made using swede, as well as the old favourite, Chocolate beetroot cake. If any of you want to bring anything in, let me know)."

Haha han älskar mat & framför allt att baka & har ibland med sig olika cupcakes & berättelser & recept.
Han är vädligt rund & skyller det på alla år då han var chef på BBC radio5 & blev utbjuden på affärsmiddagar hela tiden.

Det ska bli så spännande att åka tillbaka till England efter denna långa härliga sommar.
Jag saknar pulsen & inspirationen & restaurangerna, marknaderna, klubbarna, konserterna, parkerna, brittiskan & mitt hus.
Såklart känns det vemodigt att lämna allt & framför allt Alla vänner & familj efter så lång tid borta men samtidigt vet jag att mitt liv i London är så mycket mer innehållsrikt, spännande & roligt!
Längtar efter mina klasskompisar också:)
Detta andra år på uni känns så annorlunda mot det första, kommer bli tuffare & man vet vad som förväntas utav en. Det gäller att lägga mer engergi på att få bra betyg, vi kan ju få mellan 1-100% på tentorna & presentationerna. 40% är godkänt. Också måste jag engagera mig i att hitta praktikplats & arbetslivserfarenhet som är relevant. Har en HEL del drömbyråer, företag att satsa på.


Ja det är ett spännande liv som ligger framför mina fötter känner jag & allt är upp till mig vad jag gör av det.
Världen är öppen& det känns härligt men också svinlande läskigt.

Lycka till med alla livsval där ute!

1 comment:

Lisa said...

Jag längtar redan till nästa gång jag skall hälsa på dig =)))