Wednesday, October 28, 2009

livet i London

livet här är aldrig enkelt, aldrig lugnt, aldrig helt under kontroll.
alltid ngt att oroa sig över, stressa upp sig över, alltid stress, alltid för lite tid, alltid saker man borde/vill göra mer & bättre.
detta året känner jag att jag har mer kontroll över saker & ting.
jag känner mig mer stabil & lugn.
men det är alltid något.
är de inte skola är det jobb, eller pengar, eller huset, eller  vänner, eller tidsbrist eller missförstånd.
nu är det ju fullt med problem i skolan, kanske inte i huvudsak just för mig egentligen men i min närhet, jag har precis fått mina pengar för denna termin & lön från sommaren som tidigare var en stressfaktor.
jag har precis avslutat en intesiv jobb period & började terminen med enbart studier men redan känner jag pressen att ordna ett part-time jobb som praktikant på en PR byrå så idag sitter jag & pillar med f*rbannade coverletter & CV.
CV & coverletter.
coverletter & CV.
jag har hittat perfekta jobbet som jag verkligen vekrligen vill ha & då gäller det att imponera med CV & coverletter för jag är med all sannolikhet INTE ensam om att söka jobb inom denna branschen i London.
jag har iaf en tyst morgon med mitt kaffe imin morgonrock & nu skulel jag säga att jag är klar & nöjd & det är bara att skicka iväg på hoppas på att de ringer för en intervju. 
då börjar nästa steg av stress & oro, att föbereda sig för den & imponera för cheferna.

Nu ska jag ut i höstkylan & springa & clear my head.

2 comments:

Lisa said...

FINA IA! HEJA dig säger jag bara! Jag skall beställa skor till oss senare idag, hör av mig när det är klart. Tror det blir ett par likadana som du vill ha till mig =) KRAMAR!

Hannah said...

Lycka till vannen! Jag tycker Du ska fa jobbet och ingen annan! ;)Vet hur det kanns att kora fast med CV, otroligt osvenskt att skriva hur bra man ar hahahah Men gor bara ditt basta sa ska du se att cosmos fixar resten!
Big love!