Wednesday, October 28, 2009

onsdag....




GOMORGON!
jag har en lugn förmiddag eftersom gårdagen var totalt utmattande.
jag var inne i mitt universitet i 11 timmar utan en nypa frisk luft.
så många hetsiga möten, arga studenter, konstiga rektorer, stöttande lärare.
vår bästa Paul hade bakat jordgubbs-cupcakes till oss & han är fantastisk men ska nu sluta... vilket gör studenterna förbannade, ledsna, stressade.
igår; visades ändå hur engagerade studenter det finns & hur mkt vi kan & ska kämpa för saker & ting.
jag håller mig ganska lugn & ser positivt på framtiden men självklart är vad som sker just nu på min skola inget jag någonsin trott när jag kom hit eller egentligen har någon lust eller ork med.

imorgon; kommer min fina vän Calle som jag gick i gymnasiet med & hans vackra flickvän Ida & det ska bli jättekul att se dem på fredag.
ibland kan jag ha ångest att jag bor så långt hemifrån mina nära vämmer men faktum är att vara i London är underbart eftersom så många åker hit & då kan vi träffas & göra roliga saker ihop. när jag kommer "hem" (jag kallar sverige hem när jag åker dit & London hem när jag åker hit) är alla mina vänner & familj ändå otrligt utspridda så skulle jag vara där skulle saker & ting inte vara ett dugg lättare. det fick jag verkligen erfara denna sommar & därför känns det mkt skönare att vara här denna höst.
anyway ska det bli jättekul att se dem. 
vi sågs inte en enda gång när jag var hemma 3 månader i somras. 

idag; ska jag träna, tvätta & PLUGGA.
ikväll; är det creative writing kurs & sedan kanske lite drinks istan eller så åker jag hem till mina myskläder & Gossip Girl.
mest sugen på sistnämnda!

nya mskor har anlänt till huset & underbara babyn som bor här Zac har jag gosat med hela morgonen.
trots allt som sker i skolan så är jag så otrligt nöjd & tacksam över allt i livet.
tror det finns en mening med att allt runt omkring i mitt liv är stabilt för det ger min energi att orka genom dessa problem & hålla huvudet högt.

kramar & kärlek!!

No comments: