Thursday, October 01, 2009

Lusthuset i Queenspark.


1a oktober
Nu börjar hösten!

Sedan jag för första åkte till London för att stanna längre än en weekend har jag inte varit i Sverige så länge i streck som denna sommar. Det var en kall septembermorgon för två år sedan jag tog Ryan Air flyget till Stansted. Jag var vid Baker Street vid 8 på morgonen redan (varför har Ryan bara så kassa flygtider???) där Elina kom & hämtade mig sedan åkte vi hem & gosa ner oss i hennes säng & kollade på film.
Jag blev förälskad i London den hösten.
Vi hade de så himla roligt i vårt lilla hus som vi byggde & målade om.

Året gick & jag var itne klar att lämna staden! Eftersom jag chansat på att söka en skola som jag drömde om & hade kommit in såg jag ingen anledning att tacka nej.
En lång konstig sommar gick & sedan åkte jag ensam tillbaka en lika tidig morgon som året innan fast det var augusti. Sista helgen i augusti så att jag hann tillbaka till Notting Hill karnivalen.
Det var champagne & RedStripe & massa dans hela helgen.
Sedan började universitetet & året innehöll otroligt mycket.

Efter ett år i stressiga London kände jag för en sommar nära familj och vänner och med lite lugnare tempo, mer hav och möjligheter till resor, roadtrips och jobba ihop en del pengar.

Nu har sommaren redan gått och mer därtill.
De flesta har åkt tillbaka till skola, jobb, utbyten etc. och jag är lite ensam kvar här.
Imorgon är det min tur att åka tillbaka.

Tillbaka till mitt lilla hus i Queenspark där mitt rum väntar på mig.Längtar efter att packa upp mina saker & kläder & sätta upp mina ljusslingor. Vakna & ta en promenad i parken & kaffe på Salusbury deli.
Skolan sätter igång på måndag & det ser jag också fram emot.
Två år kvar av massa nya lärdomar & erfarenheter.

Imorgon åker jag till Sthlm för att möta min syster & ska bo hos Kirre hjärtat.
På lördag blir heldag på stan & kvällen ska Kirre gå hårmodell sen blir det utgång!

Så härlig start på min höst!

Först ska jag bara packa ihop mitt liv som jag packade upp här i Juli när jag kom.

Nu forstätter min & mammas myskväll med massa god mat, tända ljus & mys!


//ia

No comments: