Wednesday, September 30, 2009

"flickan som lekte med elden"


"Lisbeth Salander återvänder till Sverige efter att ha levt i Karibien på pengarna som hon kom över i förra filmen. Hennes öde sammanflätas ännu en gång med Mikael Blomkvists när hans tidning Millennium bestämmer sig för att publicera en artikel om trafficking. En ung journalist tänker hänga ut flera torskar. Men innan texten publiceras mördas han och på pistolen hittas Salanders fingeravtryck. Bara Blomkvist är övertygad om hennes oskuld och börjar i stället att jaga den mystiske gangstern Zala."


Igår var jag med mamma på bio & såg andra filmen i Milleniumtriologin "Flickan som lekte med elden".

Jag gillade den även om jag var livrädd nästan genom hela filmen & i skrivande stund riktigt mörkrädd.

Tyvärr har de inte fått strålande recensioner & jag inser att den hade en hel del brister som kunde gjorts bättre.

men jag är ingen snobb gällande filmer så för mig var den jättebra & påverkade på många sätt.


Betyg;

**** / *****

No comments: