Wednesday, December 09, 2009

förebilder


Jag tycker det är viktigt att ha förebilder & inspirande människor i sitt liv.
För mig är det iaf viktigt & något som inspirerar mig att drivas framåt.
Jag har alltid imponerats av starka framgångsrika kvinnor.

Detta är en av mina främsta svenska förebilder utan tvekan.
Lena Patriksson-Keller är hur tuff som helst.
Läste en artikel om henne förra året & då visade det sig att hon är född & uppväxt precis nerför backen från mormor& morfar i Skärhamn ( där jag spenderat alla mina somrar).
Lenas pappa äger Skärhamns största stoltheter, framgångsrika Rederi Translantic där hon också sitter i styrelsen. Lena pluggade design& marknadsföring i New York för att sedan komma till Sthlm & tillsammans med Roland Hjort starta Whyred. Efter det startade hon Patriksson Communication som bland annat byggt upp Stockholm Fashion Week by Berns.

Litet inflikande såhär i pluggtider.
NU back to work!

No comments: