Thursday, January 14, 2010

Sverige älskade land

Nu har jag landat i Kirstines lägenhet i Stockholm & det känns msyigt att vara hemma igen. Spec efter denna otroligt långa resan. Började för över 24 timmar sedan med att Emilio (som vi bodde hos sista nätterna) & hans kompis Emilio skjutsade oss till solpyramiderna som vi besteg för att sedan fortsätta till Mexico City airport. Vi bjöd dem på en enkel Donken-middag & kindpussades hej då. 2 tim väntan på flygplatsen för att sedan resa 10 tim över Atlanten. klockan 10 flög vi & var då ordentligt trötta så vi somnade ganska gott :)
Väl i Amsterdam hade vi 7 timmar att döda. Hittade några sköna fåtöljer för mskor som vill sova på flygplatsen & sov där 2 tim. Jättebra!
Sedan film på ett cafe. Flyget till Sthlm var försenat p.g.a kylan men vid 12 landade vi på Arlanda & iskalla som små isbitar åkte vi buss till St. Eriksplan där ca. 15 min av hemsk promenad till längeheten väntade.
Nu sussar Kirre som ska upp & dansa imorgon.
Jag sover på soffan & har en härligt ledig dag framför mig.
Ska koka GOTT kaffe, göra fräsh nyttig frukost framför nyhetsmorgon & bara gosa hela dagen.

Jag är så tacksam för vår resa, vi har träffat så mkt människor, gjort så många äventyr, sett så måna städer, ätit så god mat & har massa minnen för livet.
Samtidigt ska de blir roligt att träffa min familj imorg, åka tillbaka till London på lördag & återgå till vardagen & pulsen där.
Saknar London lite nu...

GONATT

No comments: