Wednesday, July 14, 2010

ByeByeStockholm



Haha en nyduschad Ia på väg till Tranan.


Så var det dags för min sista dagen i mitt fina Sthlm.
Är så tacksam för dessa fina dagar jag haft med flera av min allra bästa vänner.
Jag älskar att jag får bo hos Kirre mitt i Vasastan & hon ger mig direkt xtranyckeln & jag bara springer in & ut som jag vill. Vi har haft det så roligt & mysigt!

Stockholm är en perfekt stad på så många sätt & varje gång jag är här undrar jag om jag borde flytta hit? Här kunde jag fixa en fin lägenhet som jag så längtat efter, ha nära till mina vänner & familj, livet är enklare, mindre stressigt. Havet & skärgården ligger precis vid staden & nära till naturen som jag kan sakna i London. Människor har stil & smak, det måste vara vackraste & mest välklädda människorna i världen här!
Samtidigt så älskar en del av mig att bo i oberäknerliga London där världen känns helt öppen & allt kan hända runt hörnet. Jag gillar tempot, utbudet, mångkulturen, äventyren & känslan av att livet är nu!

Igår börjades det med en drink på finaste Tranan. Superhärligt ställe tycker jag.
Sedan mötte jag några gamla kompisar vid Debaser vid Slussen när Kirre skulle hem & sova.
Drack lite öl under sommar himlen & det var så härligt när det stängde vid 3 så började morgonen krypa fram. Det var så oerhört hjärtskärande vackert när man såg ut över vattnet & måsarna cirkulerade på himlen & Gröna Lund var upplyst på andra sidan.
Jag träffade massa nya spännande mskor precis vad jag älskar mest med livet & utekvällar.
Rs kompis som flyttat hit från LA för att börja på Hyper Island var hur snäll & trevlig som helst & hade med sin helt fantastiskt inspirerande mamma från Boston. Hon arbetade på Harvard med att hela sjuka mskor. Otroligt inspirerande mska som jag sent kommer glömma!

Nu smälter jag bort här inne så det blir lite badabadabada!

PUSS&KÄRLEK!

1 comment:

ann said...

hejsan! ja vill börja studera i london och läsa PR jag med. kan du inte rekommendera några universiteter och berätta lite om hur det fungerar? hur lätt är det att söka och komma in? ska man göra ngn engelska test osv?

hur trivs du? flyttade du och började plugga direkt eller hade du bott i london ett tag?

jag är så nyfiken på allt och vill veta allt trots att jag inte kommer att börja plugga fören ht 2011:)

hoppas allt är bra, ann